Warning: Declaration of roots_nav_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = NULL, $id = 0) in /storage/content/41/155941/mid.se/public_html/wp/wp-content/themes/jigsaw/inc/roots-cleanup.php on line 358 Frukost med Vasaloppet | Marknadsföreningen i Dalarna
Meny

Nyheter

Frukost med Vasaloppet

Måndagen den 6 maj fylldes Galaxen Sportsbar i Borlänge av ett 50- tal intresserade gäster som kommit för att lyssna till Jon Svensson, marknads- och försäljningschef och Ola Granfeldt, ansvarig för PR- och digitala medier på Vasaloppet.

Både Jon och Ola är relativt nya på jobbet och berättade om skillnaderna mellan att arbeta som konsult på en reklambyrå och på en stor, icke vinstdrivande, organisation. Vasaloppet är idag ett starkt varumärke som inte längre behöver marknadsföras särskild hårt för att locka deltagare, i stället gäller det att vårda det starka varumärke som organisationen har.

Några siffror:
Världens största arrangör av motionslopp året runt med 13 lopp, sommar och vinter
85 000 deltagare
Mer än 3500 kollegor
Vasaloppsmässan (norra Europas största, över 250 000)
Vasaloppsarenan, färdig att användas året runt
Barnens Vasalopp engagerar över 70 000 barn per år

Framtiden ser ljus ut, och Jon och Ola har många planer för hur den ska kunna bli ännu ljusare med Vasaloppets hjälp. De avslutade med att fråga hur långt kan man dra varumärket Vasaloppet? Skulle det vara möjligt att
–Starta gymkedja?
–Sälja havregryn?
–Rädda snön?
–Utrota fetma?
eller
–Bli opinionsbildande?

Helt klart var att för att kunna köra Vasaloppet också om 90 år så är tillgången på snö en helt avgörande förutsättning. Vasaloppets varumärke skulle därför också kunna stå för ett uthålligt samhälle utan stora klimatförändringar.

Peter Berg, VD på United Power Peter Berg, VD på United Power, var nöjd med frukostmötet och kommenterade att det var intressant att få höra lite om hur man funderar över att utveckla varumärket Vasaloppet.

Skriv gärna en kommentar