Warning: Declaration of roots_nav_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = NULL, $id = 0) in /storage/content/41/155941/mid.se/public_html/wp/wp-content/themes/jigsaw/inc/roots-cleanup.php on line 358 Afternoon Tea med Peter Karlsson | Marknadsföreningen i Dalarna
Meny

Nyheter

Afternoon Tea med Peter Karlsson

Den 24 september höll Peter Karlsson, försäljningschef på DT, Dalarnas Tidningar, ett föredrag i Marknadsföreningen i Dalarnas regi på Peace & Love Café. Föredraget handlade om hur DT arbetar tillsammans med sina kunder kring marknadsföringen. Peter Karlsson menade att engagemang och delaktighet är avgörande faktorer i ett modernt kundsamarbete.

DT använder sig sedan en tid tillbaka delvis av nya arbetsmetoder, där man bjuder in kunder till ett ”gemensamt upptäckande” av kundens utmaningar på marknaden. Till hjälp i arbetet har man bland annat detaljerad undersökningsfakta om dalamarknaden.

Peter Karlsson

Peter i berättartagen

– Det handlar om att se marknaden ur kundens synvinkel snarare än att börja med att belamra kundens skrivbord med våra produkter och fakta som bevisar hur bra de är, säger Peter Karlsson. Det här medskapande arbetssättet skapar ett oerhört engagemang, både hos kunderna och hos våra medarbetare. Och i dessa fördjupade kundsamarbeten kommer alltid medievalet i sista hand. Kundsamarbetena resulterar i att målgrupper tydliggörs.

Peter Karlssons åhörare

Intresserade åhörare till Peter Karlssons presentation

– När vi vet mer om vem vår kund behöver kommunicera med, vet vi genom våra kunskapsbanker plötsligt ganska mycket om dem. Vilka intressen de har, vilka inköpsplaner, boendeformer, utbildningsnivå, ja det mesta. Vi vet vilka mediekonsumtionsvanor de har och framförallt får vi också en rätt bra bild över vad som triggar och engagerar dem. Det är viktig kunskap, både i framställandet av marknadskommunikationen och i medievalet.

Skriv gärna en kommentar